CO WARTO WIEDZIEC - Bunkier Wojkowice

Idź do spisu treści

Menu główne:

 
---------------------------------------------------------------
PONIŻEJ ZNAJDUJĄ SIĘ NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE DLA OSÓB KTÓRE MAJĄ JUŻ REZERWACJĘ. 
DOTYCZĄ ONE OBIEKTU, ATRAKCJI, ORAZ TEGO JAK SIĘ PRZYGOTOWAĆ DO IMPREZY.

---------------------------------------------------------------
MAPA OBIEKTU


Nasz kompleks znajduje się w Wojkowicach na ul. Morcinka 36

Główne wejście znajduje się w biurowcu "Jowisz".

Po przybyciu proszę zgłosić się do dowódcy stacjonującego w zbrojowni.

Nasz obiekt jest całoroczny. W bunkrze jest zawsze 12 stopni bez względu na temperaturę na powierzchni. Zatem w lato jest bardzo przyjemnie i chłodno, a w zimę znacznie cieplej niż na powierzchni.
Dzięki temu można u nas komfortowo grać bez względu na temperaturę i warunki pogodowe

Cały kompleks jest podzielony na 7 odrębnych stref. W przypadku większych imprez można je dowolnie łaczyć. Jednak najczęściej każda grupa ma do dyspozycji 1 strefę na raz i zmienia ją co 60minut.
 
 
UWAGA !
Teren gry najczęściej jest wybierany na miejscu w zależności od pakietu, aktualnie trwających scenariuszy (inne grupy) i preferencji graczy.
Jednak każda grupa ma możliwość gry na 2-3różnych strefach zamieniając się z innymi grupami. 





CIEKAWOSTKI DOTYCZĄCE OBIEKTU
I. BUNKIER został zbudowany w latach 60tych i stacjonowało w nim dowództwo Obrony Cywilnej (OC) południowej Polski wraz z załogą do 3000osób.
II. po za dowództwem stacjonowały tutaj:
- oddział obserwacji wybuchów jądrowych
- oddziały dekontaminacyjne
- oddziały przeciwpożarowe
III. Bunkier jest drugim co do wielkości obiektem tego typu w Polsce. Ma prawie 900metrów długości, kilkadziesiąt pomieszczeń i znajduje się 15m pod powierzchnią, oraz 4 wejścia chronione pancernymi wrotami.
IV. 3 poligony na powierzchni mają łączną powierzchnię 40 000m2, dzięki czemu jesteśmy największym legalnym i w pełni zagospodarowanym obiektem w Polsce.
V. Możemy zorganizować 5 imprez jednocześnie dla grup 8-25 osobowych, albo 1 dużą imprezę dla nawet 150osób.
---------------------------------------------------------------
JAK SIĘ PRZYGOTOWAĆ
Ze względu ma fakt, iż każdemu grającemu wydamy kombinezon wojskowy oraz ochronę oczu i twarzy wystarczy przyjechać w stroju sportowym i posiadać obuwie sportowe.
Dodatkowo dla grających w bunkrze/biurowcu wydajemy kamizelkę, rękawice WP, hełm.
Jedynie osoby <13 lat powinny zabrać ze sobą czapkę, rękawiczki i grubsze ubranie na wypadek gdyby nasze mundury były za duże.
Posiadamy 4 przebieralnie zawierająca około 200 mundurów w różnych rozmiarach, kamizelki, hełmy i rękawice.

Przy pakietach Platynowych i wyższych grupa otrzymuje przebieralnię z dodatkami na wyłączność.

Kolory kamizelek (pustynne i zielone) warto rozdzielić pomiędzy drużynami.

UWAGA !
Wszystkie kombinezony i dodatki są prane po każdym użyciu. Dlatego bardzo
 proszę po grze wrzucić mundury do skrzyni "używane".






CIEKAWOSTKI DOTYCZĄCE UMUNDUROWANIA
I. szafki, skrzynie na stroje, stoliki i "ławki" zrobione są ze skrzyń wojskowych. W większości są to skrzynie po rakietach (szafki), minach (ławki), elektrowni polowej (stoliki), zapalnikach (skrzynie na stroje)
II. większość mundurów u nas jest pod postacią kombinezonów. Są to np.:
Lotnicze Luftwaffe, sił pancernych Panzerwaffe, piechoty Bundeswehr, piechoty hilenderskiej oraz polskich czołgistów i antyterrorystów.
III. kamizelki to w większości balistyczne kamizelki Wojska Polskiego (bez wkładów), oraz kamizelki wojsk brytyjskich. Oba rodzaje w 2 kamuflażach (pustynne i leśne)
IV. rękawice to model 3 palczasty Wojska Polskiego z lat 90 tych. Średnio wygodne jednak bardzo dobrze chronią dłonie przed pociskami ASG i PB. 
Oraz rękawice Obrony Cywilnej
V. hełmy w większości to hełmy piankowe z pokrowcami z różnych państw, lub hełmy OC, oraz stalowe WP.
Hełmy piankowe są bardzo lekkie, wygodne i świetnie chronią przed pociskami ASG i PB.
 
---------------------------------------------------------------
ZBROJOWNIA I SPRZĘT

Posiadamy >200 zestawów sprzętu, który gracze wybierają zależnie od wariantu gry i pakietu:

Paintball = markery BT4 w kilku wariantach

ASG = pistolety, shotguny, PM (pistolety mnaszynowe), karabinki szturmowe, RKMy, DMRki, snajperki.
Wybór sprzętu jest zależny od wariantu gry.

WAŻNE
RKMy i karabiny wyborowe są przeznaczone jedynie dla doświadczonych graczy, gdyż są za trudne w obsłudze by dać je początkującemu.
Początkującym zawsze dajemy 2 magazynki na start. Jeśli gracz nabędzie nie co doświadczenia podczas gry i zechce więcej magazynków może zgłosić się po nie do zbrojowni (jeśli pakiet na to pozwala). 
Więcej niż 2 magazynki na start spowodują u gracza zamieszanie i kłopot z oceną który magazynek jest pełny a który nie.


DODATKI W ASG
Zależnie od pakietu:
- latarki podczas gier wieczornych na poligonie, lub w bunkrze/biurowcu przy zagaszonym świetle
- zadymienie w bunkrze
- pirotechnika w bunkrze/biurowcu w formie mini "granatów hukowych" i stroboskopów, oraz na powierzchni jako świece dymne. Plus pirotechnika do celów w misji (wysadzanie, odpalanie moździerza itp.)
- "zabawki wojskowe": moździerz, tarcze balistyczne, nosze, detonatory
- urozmaicenie scenariuszy: manekiny, flagi, otuliny (piankowe pałki)
- wyrzutnia rakiet, noktowizor
- tracery = pociski "smugowe" do gry w ciemnościach


WAŻNE INFORMACJE
- można wymieniać repliki na inne modele, ale warto robić to z umiarem i w przerwach by nie tracić czasu gry.
- RKMy i snajperki ze względu na gabaryty i poziom trudności w obsłudze dajemy pojedynczym osobom do specjalnych scenariuszy (Rambo, snajper, Jaggernaut itp.)
- pistolety, PMy i shotguny używamy w bunkrze/biurowcu
- świece dymne są używane na poligonie jako cel misji (wezwanie nalotu), a w bunkrze są stroboskopy do oślepienia przeciwnika i hukowe by wykurzyć go z okupowanego pomieszczenia.
- noktowizor i pociski smugowe przeznaczone są dla głównego bohatera scenariusza (Predator, marines vs alieni itp.)

UWAGA !
Pod żadnym pozorem nie wolno używać pocisków z ziemi, gdyż prowadzi to do zacięć replik i problemów ze strzelaniem.
Nie wolno też przeładowywać magazynków (zazwyczaj mieszczą 30 pocisków), gdyż powoduje to ubicie sprężyny przez co magazynek nie podaje kul do repliki.

UWAGA !
Posiadając tak dużo sprzętu różnych producentów i marek może się zdarzyć, że replika nie współgra z magazynkiem i strzela na pusto (bez pocisku).
W takim przypadku wystarczy wymienić magazynek w zbrojowni na inny model.




CIEKAWOSTKI DOTYCZĄCE SPRZĘTU

I. W zależności od typu, repliki ASG strzelają pociskami z prędkością 
400-650km/h
II. Pomimo, iż kule paintballowe lecą z prędkością 300km/h to ich masa sprawia, że przy trafieniu znacznie bardziej boli
III. repliki ASG podkręcają pociski dzięki czemu mają 2 krotnie większy zasięg i kilka razy większą celność względem paintballa.
IV. kule ASG są produkowane z dokładnością do 0,01mm i 0,001grama
V. wiele naszych replik ma podzespoły produkowane w fabrykach broni (body, kolby, elementy drewniane, celowniki itp.)
---------------------------------------------------------------
SCENARIUSZE


Ciężko zliczyć ilość scenariuszy z ich wszystkimi odmianami i wariantami, więc każda grupa ma możliwość zmiany scenariusza co rundę. Organizator czuwa nie tylko nad bezpieczeństwem, ale również urozmaica grę i wszystko tłumaczy.

Typ i złożoność scenariuszy zależy prze de wszystkim od wariantu gry, preferencji i umiejętności graczy.

Przykładowe scenariusze (zależnie od pakietu i doświadczenia graczy):
- CTF(flagi), zdobywanie fortu, zombie, team deatchmatch itp.
- odbijanie zakładników, wysadzanie reaktora/fortu, odpalenie moździerza, wezwanie nalotu, ewakuacja, marines vs alieni,itd
- Predator, Rambo, snajper, wysadzanie fortyfikacji, plądrowanie skarbca itp.
- poszukiwanie kodów, rozwiązywanie zagadek i ucieczka z bunkra/biurowca
- oraz wiele, wiele więcej

Szczegóły na temat scenariuszy poznacie przed misjami. Warto słuchać organizatora by każdy wiedział co ma robić po za strzelaniem do przeciwnika. 









UWAGA !
Organizator ma za zadanie zorganizować jak najciekawsze scenariusze z ciekawymi zadaniami i dodatkami. Jednak gdy grupa nie przestrzega zasad bezpieczeństwa,  to organizator skupia się na bezpieczeństwie unikając wielu elementów (np. pirotechniki) i szykuje proste zadania.
Z kolei wiele bardziej rozbudowanych scenariuszy rozgrywamy gdy grupa jest ogarnięta, czuje sie na siłach, oraz organizator uważa że da radę.

UWAGA !
Gra pod wpływem jest nierozsądna i ryzykowna, dlatego nie pozwalamy na grę osobom w takim stanie. Naszym zadaniem nie jest sprawdzanie uczestników, ale zapewnienie by gra była ciekawa i bezpieczna. Proszę ograniczać i unikać spożycia podczas gry.

UWAGA!
Jeśli organizator uzna, że osoba lub grupa łamią zasady bezpieczeństwa może natychmiast zakończyć grę. W takim przypadku nie ma możliwości oczekiwania od nas rekompensaty.
---------------------------------------------------------------
DZIECI I MŁODZIEŻ

Wiele naszych atrakcji jest przeznaczonych dla dzieci i młodzieży, ale zawsze wymagana jest pisemna zgoda rodzica. 
Dzieci uczestniczące w zabawach w bunkrze, lub uczestniczące w strzelaniu drużynowym powinny się grubiej ubrać, oraz posiadać rękawiczki i czapki. Ubrania tzw "do uciorania", wygodne, sportowe. 
 
---------------------------------------------------------------
DODATKOWE ATRAKCJE



Strzelnice ASG (stacjonarna i dynamiczna) są idealne dla początkujących którzy chcą zapoznać się z działaniem sprzętu, oraz ułatwią wybór repliki do gry.
Strzelnice umożliwiają rywalizację, sprawdzenie swoich umiejętności i ich poprawę przed grą drużynową.

Pojedynki rewolwerowców z kolei nastawione są na refleks i dobrą zabawę. Można zrobić turniej by wyłonić najlepszego rewolwerowca.

Łuk bloczkowy i broń miotana (norze, toporek, shurikeny) = dobra zabawa i sprawdzenie swoich umiejętności.

"Porwanie" jest idealnym wstępem do imprezy kawalerskiej. Sala tortur czeka na swoją ofiarę która zostaje tam zaprowadzona z workiem na głowie.
Przejście 500metrów w podziemiach nie wiedząc gdzie się jest i czego się spodziewać zapewni wrażenia nawet najtwardszemu człowiekowi.
Trzeba się uwolnić i wydostać z bunkra.
---------------------------------------------------------------
CATERING


Wybierając dowolny wariant zabawy kosztujący co najmniej 100zł/os pojawia się możliwość wynajęcia paleniska.
Czas trwania zależy od chęci i można być u nas do rana.

Koszt to 100zł za cała grupę a w cenie znajduje się:
- palenisko z miejscem do siedzenia, stolikiem
- ruszt lub kijki na kiełbaski
- surowe drewno (gałęzie i deski z demontażu przeszkód)

Dodatkowo kaucja 100zł która jest zwracana (np. przelewem) gdy palenisko zostanie w należytym stanie.

Można również wynająć koszary z piętrowymi pryczami.
Styl militarno-survivalowy. Warto przynieść karimatę i śpiwór/kołdrę.

W razie potrzeby można skorzystać z usług firmy cateringowej (np. pobliski "Madison"), lub zamówić pizze w pobliskiej "Pizzerii Maximus" z dowozem. 
"Imbis Kebab" również dowożą do nas.
---------------------------------------------------------------
KONTAKT

 Dowódca Bunkra:
Arkadiusz Mendelak

 792 813 701
gry@bunkierwojkowice.pl

UWAGA !
Bunkier znajduje się 15m pod powierzchnią i jest ekranowany. Z tego powodu proszę się nie martwić utrudnionym kontaktem i "abonentem niedostępnym".

Po przybyciu na miejsce (Wojkowice ul. Morcinka 36) proszę kierować się do bunkra tak, jak ukazane na mapie. Wewnątrz spotkacie obsługę obiektu.
---------------------------------------------------------------
 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego